Wednesday, May 24, 2017

Untuk Si Dia

Assalamualaikum awak,

Tidak tertanggung rindu yang sangat sarat dalam jiwa ini,
menanti dan terus menanti,
rupanya ia sangat sakit nak dibandingkan dengan mesej yang tak berbalas,
walau berabad2 masa dia tidak berbalas,
perasaan aku terhadapmu langsung tidak pudar,
dimulut ku sering kukata tawar hati,namun sukar untuk menipu hati sendiri,
rupa nya belum ku amati, perwatakan tidak jua ku kenali,
hanya sebaris nama yang indah..
kenapa bisa hati ini bertaut rindu dan kasih?
sukarnya untuk menafsirkan hati ini...

dia semakin menjauh..
terus menjauh...
dan aku juga yang terus mengejar,
terus berlari mendakap bayang-bayang yang aku sendiri tahu ,
ia bakal menghilang ditelan matahari.
sungguh aku takut aku terlebih menyukai dia...
sedangkan dia dengan perempuan yang lebih baik dariku..
aku tidak tahu..
tapi ku titipkan sentiasa dalam doaku untukmu ...
"Ya Allah, aku bermohon sungguh, kau berilah yang pasangan yang terbaik untuk aku,
jika dia tepat buat aku,kau tautkanlah hatiku dan hatinya kekal hingga ke syurga"

Allah,aku berharap sangat dia memang untukku, aku tidak tahu apa yang menarik aku untuk suka pada dia, tapi hakikatnya aku suka dia......jagalah dia untuk aku...tapi kalau dia bukan untukku, aku yakin engkau memberi apa yang aku tidak tahu dan semestinya ia baik untukku...


"Never beg someone to be in your life. If your texts, calls and visits get ignored...WALK AWAY. It's called SELF-RESPECT. There is no need to chase people. The people who belong in your life wil come and find you. Be yourself instead. You know, the right people. Those who will love you no matter what. Those who will stick around when times get tough. These are the people who will be proud of you, and will treat you well. They will always make you a priority. Because that is what you deserve. Nothing less!"


ISTIKHARAH,
jawapan yang tepat datang dariMu..
berturut-turut hari aku lakukan,
aku temui hikmahnya,
yaa!
Terima kasih ya ALLah..
aku temui ketenangan..
segala-galanya aku berserah padaMu


No comments:

Post a Comment