Thursday, August 6, 2015

my future husband

kawan-kawan aku selalu tanya aku "eh, apa criteria husband kau??"
"diba xde ehem2 ke?"
kawan yang aku percayai , aku cerita yang aku pernah ada someone di dalam hatiku semasa aku umur 18,masih lagi ada hati dengan si L sampai sekarang..tapi bagi yang tidak tahu, mereka terus beranggapan yang aku tiada someone special...
namun, aku terus biarkan mereka dengan anggapan tersebut..
sejak itu, kalau aku mnat someone aku hanya pendam saja..sebab aku takut untuk melakukan perkenalan dengan seorang lelaki setelah sakit yang ku khianati sendiri..


Osman Affan berkata "kita kena tulis apa kriteria or impian kita 10 tahun akan datang di dalam buku, mungkin ada sebahagiannya drpd criteria dikabulkan Allah..kamu tengok balik apa yang kamu tulis 10 tahun akan datang"

aku berkahwin pada umur 24 or 25 tahun..selepas 4 tahun ijazah ,aku nak sambung master dalam bidang bahasa arab atau syariah, in shaa allah..so kriteria husband aku, aku mahu dia seorang yang berlainan bidang dengan aku (b.arab), .nanti, aku boleh belajar drpd bidang dia, dan dia boleh belajar arab sama2..oh so swait..tapi klu dapat yang dua2 b.arab xde masalah pun..Biarlah dia sederhana daripada rupa paras asalkan dia berakhlak mulia..dia pandai dalam ilmu agama, selalu ajak aku solat berjemaah, mampu didik aku menuju syurga Ilahi dan menegur kesilapan aku..dia lah teman setia aku hingga ke syurga..aku mahu seorang mudah diajak berbual, dia mampu bergaul dengan semua orang tanpa janggal..dan boleh buat lawak yg bermanfaat..suka menghubungkan silaturahim..
orang yang suka hubungkan silaturahim, Allah akan panjangkan umur dia ...aku harap dia boleh terima kelemahan aku dan kelebihan aku seadanya , begitu juga aku..
ini sebagai sampingan, Aku harap suara dia merdu dan pandai bertaranum..aku mahu anak2ku(6/7 orang) selalu dihiburkan dengan taranum daripada alquran, nasyid..oh indahnya bila selalu dekat dengan Allah..Anak-anakku akan ku hantar ke sekolah agama / tahfiz..
Aku sangat2 sukaq kucing, aku harap dia pun suka..hehe

ini kita..


wahai bakal suamiku,
sekarang umurku baru masuk ke alam 2,
aku menjadi seorang yang matang 40%,'
aku tidak tahu kamu di mana,
tapi aku yakin, engkau sepertiku, 
sedang menyiapkan dirimu dengan ilmu agama dan rumah tangga,
supaya kau mampu didik isteri serta anak2mu,
kau sedang dilatih Dia menjadi mujahid yang hebat,
hingga aku bangga memilikimu..
aku bakal menjadi isterimu,
aku patuh dan taat akan perintahmu,
kerna aku tahu syurga ku di bawah tapak kakimu..
semoga hubungan kita ini ada keberkatan dan kekal hingga ke syurga,
sama2 kita masuk syurga..
aku akan menanti mu wahai bakal suamiku.,,
aku berusaha , berusaha menjadi sebaik2 wanita untukmu
apa yang ku miliki hanya untukmu sayang.. 
aku akan sentiasa mendoakanmu..
dipertemukan dalam keberkatan Ilahi..

wahai nafsuku,
bersabarlah seketika,
jangan kau rosakkan hati kau lagi dengan cinta yang separuh jalan,
yang tidak membawa makna..
biar cinta manusia yang cuba sentuh hati mu berada di tangan sahaja,
aku tidak akan sentuh hati aku lagi sehingga Allah titipkan perasaan cinta  kerana Allah..
sabar ! sabar ! sabar!








No comments:

Post a Comment