Tuesday, June 9, 2015

ukhwah semanis madu

Salam mujahadah kepada pembaca muslimin serta muslimat sekalian. Apa khabar dengan iman dan taqwa kalian ? Sihat sejahterakah mereka atau pun sakit yang memerlukan rawatan ? Jika sakit, segeralah ubatinya dengan memperbaharui iman di dada. Jangan biarkan kesakitan itu melarat sehingga tidak lagi bisa disembuhkan. Mudah-mudahkan kita semua diberkati serta dirahmati Allah Taala. InsyaAllah. 

Kali ini entri saya tentang Persatuan kebajikan islam malaysia,
Rehlah yang diadakan sebelum aku menghadapi peperiksaan akhir semester akir di cfs..
Alhamdulilah, aku ada mereka, mereka ada aku, hati aku seolah-olah rumah yang kosong tanpa ukhwah yang dibina ini,,
pergi bukan HANYA untuk liburkan diri, tapi untuk berkongsi pahit manis di dalam persatuan ini..


pergi dengan bas , naik bas free, happynya, jimat duit,,hehe

 ini ahli daripada biro dakwah dan tarbiah..biro ini paling aktif, tunggak utama pada perkim,,





main-main buaya biawak..



inilah senior yang menguruskan halaqah ilmu, aku,intan, dan afifah..
aku selaku bendahari perlu mencari duit tambahan untuk menampung majlis ini..
jual kerepek, coklat untuk dapatkan duit tambahan..


 Hati kita masing-masing dihuni cahaya
Dan ruh-ruh disaa telah saling melihat kilaunya
Merasai pertemuan kembali yang lama din anti
Maka wahai para nurani,saling berlembutlah
Karena kalian sedang berpelukan,dalam dekapan ukhuwah








Sesungguhnya orang-orang mukmin itu bersaudara , karena itu damaikanlah antara kedua saudaramu dan bertakwalah kepada Allah agar kamu mendapat rahmat.



No comments:

Post a Comment